Ścianki tekstylne – charakterystyka, rodzaje, zastosowanie

Ścianki reklamowe to chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców narzędzie marketingowe. Zapewniają możliwość ukazania treści promocyjnych w przystępny i estetyczny sposób. Sprawdź, co warto wiedzieć na temat ścianek tekstylnych i w jakich sytuacjach warto je wykorzystać.

Czym są ścianki tekstylne?

Ścianki tekstylne określa się również jako ścianki reklamowe. To solidne konstrukcje pokryte wysokiej jakości dzianiną poliestrową. Powinna cechować się odpowiednią wytrzymałością i trudnopalnością. Można na niej umieścić dowolny nadruk – logo firmy, hasło reklamowe czy promowaną ofertę.

Grafikę tworzy się techniką druku cyfrowego, która gwarantuje właściwe nasycenie kolorów i ostrość grafiki. Poszycie ścianek tekstylnych przeważnie jest zapinane na zamek. Zazwyczaj szczelnie pokrywa ono znajdującą się wewnątrz konstrukcję, dzięki czemu zapewnia schludny wygląd całej instalacji. Stelaż systemu przeważnie wykonuje się z aluminium. Taki materiał gwarantuje lekkość i łatwość montażu.

Jakie są rodzaje ścianek tekstylnych?

Ścianki tekstylne reklamowe wykorzystuje się w różnych sytuacjach, dlatego są one dostępne w wielu wariantach. Różnią się od siebie kształtem i rozmiarem. W zależności od zasobności budżetu i własnych upodobań można zdecydować się na:

  • ścianki tekstylne proste;
  • ścianki tekstylne łukowe.

Oferowane ścianki reklamowe przeważnie mają stałą wysokość ok. 2,5 m. Klient może jednak ustalić szerokość produktu, która może wynosić od 60 cm do nawet 6 m. Co do zasady im większa powierzchnia ścianki, tym wyższy koszt.

Gdzie przydają się ścianki tekstylne?

Ścianki tekstylne uznaje się za praktyczne i skuteczne narzędzie promocyjne. Znajdują one zastosowanie w różnych sytuacjach i miejscach. Stanowią doskonałe tło dla rozmaitych działań promocyjnych prowadzonych np. w namiotach ekspresowych. Można przed nimi ustawić leżaki z logo firmy, co będzie stanowiło doskonałą scenerię do rozmów biznesowych i przedstawiania swoich produktów klientom. Sprawdzają się doskonale m.in. na targach i wystawach branżowych, eventach firmowych, piknikach plenerowych czy na konferencjach i szkoleniach. Stanowią również doskonałe tło dla stoisk promocyjnych.

Targi i wystawy branżowe

Ścianki reklamowe są ważnym elementem stoisk firmowych wystawianych na targach i eventach branżowych. Pozwalają na efektowne zaprezentowanie stoiska oraz oferty. Świadczą o dużym zaangażowaniu marki w marketing. Stwarzają optymalne warunki do pozyskiwania nowych kontrahentów i klientów, a jednocześnie porządkują przestrzeń wystawową.

Wydarzenia firmowe

W wielu przedsiębiorstwach częstą praktyką jest organizowanie wewnętrznych eventów dla pracowników czy kontrahentów – konferencji, spotkań czy imprez integracyjnych. Ścianki reklamowe sprawdzają się wówczas doskonale jako tło do fotografii i wywiadów, miejsce przedstawienia prezentacji oraz jako dekoracja.

Eventy plenerowe

Ścianki tekstylne to doskonały sposób na zagospodarowanie wolnej przestrzeni podczas eventów plenerowych. Stanowią doskonałe tło na koncertach i festiwalach. Mogą być rozstawione na scenie i wokół niej. Stwarzają dobrą okazję do przedstawienia sponsorów, zaprezentowania programu wydarzenia czy podania informacji o wykonawcach.

Konferencje i szkolenia

Ścianki tekstylne na konferencjach i szkoleniach mogą służyć m.in. do prezentowania logotypów partnerów i sponsorów oraz do przekazywania informacji o programie wydarzenia. Wykorzystuje się je również jako tło dla wystąpień specjalistów oraz przeprowadzania wywiadów.

Stoiska promocyjne

Wiele firm decyduje się na wynajęcie przestrzeni w centrum handlowym, aby wystawić tam swoje stoisko promocyjne. Wówczas bardzo przydaje się ścianka reklamowa, która w estetyczny i przejrzysty sposób prezentuje odbiorcom logo i nazwę przedsiębiorstwa. Pozwala w ten sposób poprawić znajomość marki i zwiększa jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów.

Jak widać, ścianki tekstylne to wszechstronne, uniwersalne i niedrogie narzędzie, które warto wykorzystać w brandingu, dlatego warto rozważyć tę inwestycję.