Blog

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Cookies

A Cookie file is – according to Wikipedia - a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browser while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the user's previous activity. Cookies were designed to be a reliable mechanism for websites to remember the state of the website or activity the user had taken in the past. This can include clicking particular buttons, logging in, or a record of which pages were visited by the user even months or years ago. More information on that topic can be find on Wikipedia.

Purposes of storage and gaining access to cookies:

  • Website personalisation (for example: saving font size, sight challenged version of website or template version)
  • Saving data or user’s decisions (for example: no need to enter login and password on every website, remembering login during the next visit, keeping information on products added to cart)
  • Social websites integration (for example: displaying your friends, fans or post publishing on Facebook or Google+ directly from the website)
  • Adjusting adverts that are display on the website
  • Creating website’s statistics and flow statistics between different websites

Below one can find links to sources showing how to set the conditions of storage and gaining access to cookies already stored in user’s device for the most popular internet browsers.

  • Firefox
  • Chrome
  • Internet Explorer
  • Opera
  • Safari

Due to vast number of technological solutions it is not possible to publish clear guidelines how to set the conditions of storage and gaining access to cookies using settings of all available devices and software installed on them. However, in most cases, select "Tools" or "Settings" and there find the section that corresponds to the configuration settings for cookies or for the management of privacy. Detailed information is usually provided by the manufacturer of the device or browser in a manual or on their website.

ryzyko www

O braku certyfikatu SSL ostrzegają przeglądarki internetowe (Google Chrome, Firefox) informując internautę że 'połączenie z tą stroną nie jest bezpieczne', co użytkownik odczytuje jako ostrzeżenie o 'niebezpiecznej stronie'.

W przypadku wielu stron internetowych będących tylko wizytówką firmy lub jakąś prywatną stroną, na której nie dokonuje się logowania czy jakiejkolwiek sprzedaży, czyli internauta nie wypełnia żadnych formularzy z danymi osobowymi, takie ostrzeżenie ma tylko znaczenie informacyjne i nie powinno wpływać na zachowanie internauty, Rzeczywistość jest jednak inna, internauci zaczynają omijać strony bez certyfikatu SSL (Secure Socket Layer), czyli takie strony tracą odwiedzających. Ponadto Google jako internetowy monopolista również w wynikach wyszukiwania gorzej traktuje strony bez certyfikatu. Takie działania wymuszają konieczność zakupu certyfikatu dla strony internetowej. Na szczęście najtańsze certyfikaty SSL kosztują tylko kilkadziesiąt złotych rocznie, ale dla wielu właścicieli stron internetowych i tak jest to spory i niepotrzebny wydatek.

Od października 2017 roku w przeglądarkach Google Chrom i Google Mobile będą pojawiały się nowe ostrzeżenia 'o niebezpiecznej stronie', będą one pojawiać się gdy użytkownik zacznie wpisywać dane do dowolnego formularza na stronie lub gdy strona będzie wyświetlana w trybie 'incognito'.

Tego typu komunikaty mogą odstraszyć potencjalnych klientów i podważyć zaufanie do firmy, jedynym sposobem aby uniknąć tej sytuacji jest wykupienie certyfikatu SSL.

Posiadacze stron internetowych na których prowadzona jest sprzedaż, czyli internauta musi podać wiele wrażliwych danych osobowych aby dokonać zakupu, powinni postrzegać konieczność zakupu certyfikatu SSL jako inwestycję we własną markę, inwestycję która zaowocuje większym zaufaniem klientów, a co za tym idzie większą sprzedażą.

Witryna wyposażona w certyfikat SSL, czyli działająca w protokole HTTPS, chroni dane internauty podczas procesu rejestracji, logowania na konto, składania zamówienia i podawania danych osobowych, a także w momencie wybierania płatności online, dokonywania przelewu czy płatności kartą kredytową. To z tego powodu dziś każdy świadomy klient będzie kupował czy pozostawiał swoje dane tylko na stronie, która będzie odpowiednio chroniona. Na runku dostępnych jest wiele wariantów certyfikatów SSL, im wyższa cena tym lepsze zabezpieczenie strony internetowej.

Czym różnią się certyfikaty SSL? Główne różnice występują w:

- poziomie wiarygodności,
- ilości informacji zawartych w certyfikacie,
- okresie ważności,
- oznaczeniach w przeglądarce,
- liczbie domen objętych certyfikatem,
- wysokości kwoty ubezpieczenia, która może wynieść nawet 1,5 ml USD.

Ogólnie można wyróżnić 3 typy certyfikatów SSL:

DV, czyli Domain Validation, to najtańszy certyfikat, w którym weryfikuje się jedynie domenę. Polecany jest dla właścicieli prostych, wizerunkowych stron www, mających służyć jako wizytówka firmy.

OV, czyli Full Organization Validation, to certyfikat o wyższym poziomie zabezpieczenia, w którym internauta znajdzie nazwę i dane firmy, a także potwierdzenie, że dany podmiot jest właścicielem odwiedzanej strony www. Ten certyfikat poleca się stronom www, które zbierają dane o użytkownikach, np. wymagają założenia konta czy umożliwiają zapis na newsletter.

EV, czyli Extended Validation, to najbardziej szczegółowy rodzaj zabezpieczenia, w tym przypadku centrum weryfikacyjne sprawdza dane rejestrowe firmy, umowy spółki oraz prawo do posługiwania się daną domową. Ten certyfikat wybierają przede wszystkim sklepy internetowe, instytucje finansowe, banki oraz duże firmy.

Certyfikaty SSL w przystępnych cenach można znaleźć na stronie https://biznes-host.pl/start/certyfikaty-ssl/ , a większy wybór certyfikatów znajdziecie na stronie https://www.nazwa.pl/certyfikaty-ssl/ (są tam też promocyjne ceny).

Wybierz darmową subskrypcję FREE i przetestuj szablon Subskrybuj