Księgarnia

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Cookies

A Cookie file is – according to Wikipedia - a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browser while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the user's previous activity. Cookies were designed to be a reliable mechanism for websites to remember the state of the website or activity the user had taken in the past. This can include clicking particular buttons, logging in, or a record of which pages were visited by the user even months or years ago. More information on that topic can be find on Wikipedia.

Purposes of storage and gaining access to cookies:

  • Website personalisation (for example: saving font size, sight challenged version of website or template version)
  • Saving data or user’s decisions (for example: no need to enter login and password on every website, remembering login during the next visit, keeping information on products added to cart)
  • Social websites integration (for example: displaying your friends, fans or post publishing on Facebook or Google+ directly from the website)
  • Adjusting adverts that are display on the website
  • Creating website’s statistics and flow statistics between different websites

Below one can find links to sources showing how to set the conditions of storage and gaining access to cookies already stored in user’s device for the most popular internet browsers.

  • Firefox
  • Chrome
  • Internet Explorer
  • Opera
  • Safari

Due to vast number of technological solutions it is not possible to publish clear guidelines how to set the conditions of storage and gaining access to cookies using settings of all available devices and software installed on them. However, in most cases, select "Tools" or "Settings" and there find the section that corresponds to the configuration settings for cookies or for the management of privacy. Detailed information is usually provided by the manufacturer of the device or browser in a manual or on their website.

John W. Foreman - Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy

Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy

Autor: John W. Foreman

Format: Ebook

Data wydania: 2017-09-21

Stron: 440

Dostawa: 0,00 zł

Wysyłka w 24h

  • Bestseller

Cena: 61.60 zł
Zniżka: 15.40%



Nauka o danych, znana również pod nazwą data science, jest stosunkowo nową, interdyscyplinarną dziedziną, zajmującą się różnymi technikami analizy danych, ich implementacją i wykorzystywaniem do różnych celów. Zalety nauki o danych doceniają specjaliści z wielu branż: analitycy biznesowi, statystycy, architekci oprogramowania i osoby zajmujące się sztuczną inteligencją. Tak naprawdę ta dziedzina nie koncentruje się na kodowaniu i bazach danych, ale raczej na metodach wyłuskiwania z danych najróżniejszych cennych informacji. Wartość tej wiedzy niejednokrotnie okazuje się ogromna.

Niniejsza książka jest przystępnym wprowadzeniem do nauki o danych. Jest przeznaczona dla osób, które chcą stosować techniki analizy danych w biznesie. Te techniki, opisane na podstawie praktycznych przypadków, to m.in. optymalizacja, prognozowanie i symulacja, a także sztuczna inteligencja, teoria grafów, analiza skupień i wykrywanie anomalii. Dzięki tej książce nie tylko zrozumiesz zasady analizowania danych, ale także nauczysz się wybierać technikę właściwą do rozwiązania danego problemu. Poznasz też techniki pracy z prototypami. Co ciekawe, niemal wszystkie opisane tu metody zostały zaprezentowane w arkuszu kalkulacyjnym.

W książce opisano m.in.

  • optymalizację za pomocą programowania liniowego i całkowitoliczbowego
  • szereg czasowy, wykrywanie trendów i wahań sezonowych
  • przewidywanie za pomocą wygładzania wykładniczego
  • metodę symulacji Monte Carlo
  • test Tukeya i lokalne czynniki odstające
  • język R — zaawansowane techniki analizy danych

Wyciśnij z danych każdą kroplę wiedzy!


John W. Foreman — jest głównym analitykiem danych w MailChimp.com. Udziela również porad dotyczących analizy danych takim podmiotom jak Coca-Cola czy Intercontinental Hotels, a także oraz amerykańskim agendom rządowym, włączając w to DoD, IRS, DHS i FBI. Często wygłasza prelekcje o rozwiązaniach analitycznych w biznesie.

Cena: 61.60 zł
Zniżka: 15.40%

Powrót do strony głównej księgarni

Wybierz darmową subskrypcję FREE i przetestuj szablon Subskrybuj